måndag 5 februari 2018

Åre!

Jag har varit i Åre ett antal gånger både med och utan barn men aldrig känt att det är "mitt" ställe. Det har varit för branta backar, för isigt, för mycket folk, för "stroppigt" mm mm i all oändlighet. Den här gången var jag och Sonen som hastigt och lustigt bestämde oss för en skidweekend och det blev just Åre då han ville ha bra skidåkning och jag såg ett bra tillfälle att träffa fina vänner.

Torsdag kväll skulle tåget gå, problemet var bara att i stort sett inga tåg alls gick från Gävle då det var snöstorm. Jag började fundera på alternativa planer, skulle jag orka köra upp, hur ska vi göra men det behövdes inte ty vårt tåg var det enda tåg som lämnade perrongen i exakt tid. Magiskt och menat.

Tågresan gick fort - jag drack vin och Sonen räknade matte. Vi kom fram en timme försenat och hittade efter många om och men vår lägenhet precis vid torget.
Tre skiddagar som var magiska fick vi till.
Tyvärr hade jag hela tiden en känsla av halsont så besöket på gymmet/badet blev inställt. Middag på Vinbaren på fredag och middag hos vännerna på lördagen. Fantastiskt prosecco och gudomliga viner.
Nu mår själen bra och jag är laddad för en ny vecka!
Dock verkar jag ha tagit med mig kylan hem för i morse stod termometern på -20 grader. Liiiiite väl kyligt kan jag tycka.

Inga kommentarer: