söndag 21 januari 2018

Tidig helgsummering

Dagarna flyger iväg, jag försöker hänga med så gott jag kan. Häng med på min helg!

Fredag morgon (för det är väl där som helgen börjar va) i poolen med Simpis. Jag hade fått ett HEEEELT omöjligt program från coachen, Simpis tyckte jag gnällde i onödan. Hon sa ungefär så här om jag tolkar in hennes kroppsspråk också:
"Men för i helvete din gnällspik - om du kunde lägga all den energi du lägger på att gnälla på att faktiskt simma så hade du redan hunnit med ditt insim."

Så jag teg och jag simmade. Insim, 8 x 50 fr, 8 x 100 fr och sedan 300 m med paddlar och dolme. Och jag hann faktiskt. Fast jag gnällde.
Möten, möten och åter möten men sen ville samma Simpis att vi ska skulle gå en promenad i det vackra vädret. Vackra vädret?????
Jobbade länge på fredagen ty jag hade inga fler träningspass att genomföra. Blev glad för det kom ett blombud från någon. *hjärtemoji*
Sen drack jag vin och åt semla med min son.
Den uppmärksamma noterar att jag mellan att jag åt semla och drack vin hann byta både duk och blommor så helt packad blev jag inte. Inte där i alla fall. Och jag vill också tillägga att Sonen absolut inte drack vin utan åt bara semla.

Kvällen spenderas i soffan med ovan nämnda son. Myyyyys.

Lördag morgon - tvätt-tid förstås (this glamårööös life of single mother) och sedan träning. 50 minuter spinning och direkt därpå 27 minuter löpning. Båda aktiviteterna mycket trevliga.
Då hade halva lördagen gott, resten av lördagen tillbringade jag med att skjutsa killar och mest ta det lugnt. Somnade tidigt men drömde hemska mardrömmar hela natten. Vaknade kallsvettig flera gånger.

Söndag morgon, pigg som en mört, plums ner i bassängen för att bränna av insim + 12 x 100 meter. Fenorna fick inte vara med i bassängen men tyckte synd om dem så de fick vara med på bild i alla fall.
Hem för att fortsätta att frosta av frysen (se kapitlet om the glamårööös life of single mother), äta mat och dagens andra pass - hitta tillbaka till löpningen. Kan också tillägga att det blev projekt "hitta din rumpa igen som tappat känseln totalt efter 15 graders kyla". Ett märkligt projekt då min rumpa är min största kroppsdel men ändå var den helt borta. Coachen sa 40 minuter, jag prut(t)ade till 35 min pga djupfryst rumpa.
Lyssnade på Framgångspodden och kapitlet om psykopater, lyssna!

Så, nu sitter jag i soffan igen och väntar på en fin vän. Vi ska äta frukt (detta bara för att jag nyss tryckte i mig semla nummer 2).
Sen blir det bio och efter det somnar jag ovaggat till en ny, härlig vecka. Var rädd om dig och ditt hjärta där ute! Gör smarta val som gagnar din energi, som fyller på och inte dränerar. Var snäll.

Inga kommentarer: