fredag 10 november 2017

Umpa-pumpa-musik

Förra veckan häckade jag i Finland, den här veckan i Tyskland.
Roligaste händelsen i Tyskland var när vi satt på en finrestaurang och en i mitt sällskap försökte konversera med den högdragna kyparen. Han frågade efter ett superpoppis ölställe med lederhosen, stora öl och mycket folk. Kyparen förstod inte riktigt vilket ställe han menade så då passade frågeställaren att lägga till "men du vet med umpa-pumpa"? Kyparen blev helt kall och meddelade kyligt att det minsann inte fanns sådana ställen här i München. Skämmes. Mitt sällskap ville sjunka genom jorden när han insåg vidden av frågan.... Kul tyckte jag och höll på att skratta ihjäl mig.
För övrigt har det varit lite deppigt överlag. Någon konstig bacill som eventuellt härjar i kroppen, lite feberkänsla emellanåt, lite konstig puls. Energinivån är inte riktigt där och den där positiva oövervinnerliga känslan är som bortblåst. Jag hoppas att den kommer tillbaka snart för jag behöver den.

I morse simmade jag en kort sväng, det var skönt även om det inte gick så vidare bra. I helgen ska jag simma mer och kanske blir det någon annan träning också. Och så bli Dottern 20 år! Vad hände?

Inga kommentarer: