torsdag 26 oktober 2017

Sim, sam, summade

Luktar klor mest hela tiden. Tre pass i veckan har varit mitt mantra och hittills har det gått. Värre blir det kommande två veckor då det ska resas hit och dit i världen. Måste kolla om det finns gym eller pool på hotellen.

I tisdags snodde jag ett pass från Sofias Secret. Jag tar bara de passen hon kör om hon är typ skadad eller dödligt sjuk. Just nu har hon tuberkulos eller något så då tänker jag att supersimmerskan har något nedsatt simförmåga och därför vågade jag. Hepp, där satt den, tack för simspirationen!

På onsdagen trodde jag att jag fick glömma simningen då jag var på annan ort men vips så hade Simpisen hittat ett sätt för mig att kunna simma ändå. Gled ner i poolen och skulle avverka något himla tortyrprogram som hon hittat. 12x50 m, 12x25 m, 10x50 m, 10x25 m, 8x50 m, 8x25 m. I olika hastigheter och kallsupsfart. Dock skolkade jag från den sista som börjar på 8 och tänker att jag kör den som broken på fredag. He, he, hon gick inte på det tricket egentligen men hon bjöd på banan så jag gissar jag är förlåten.

Torsdag i dag, jag är kettlebellsfröken och jag längtar! Om du vill bibehålla överraskningsmomentet och ska komma på mitt pass, sluta läs. Annars kan du kanske få lite inspiration här:

Uppvärmning med rörlighet
Teknikgenomgång svingar (enkel och dubbel)
Svingutmaning med enarmssving där du byter arm efter varje intervall, behöver du vila gör du det med dubbelsving - 40-40-30-30-20-20

Schevettdelen - 20 sek jobb/10 sek vila x 4 på varje övning

1. Enkelsving, dubbelsving
2. Fällkniven
3. Raka marklyft med två KB
4. Sumo high pull
5. Thrusters
6. Burpees
7. Utfall med halo
8. Russian twist

Kul va? Om inte, kanske det här är kul.

Inga kommentarer: