onsdag 16 augusti 2017

Marre tipsar

En lista där du kan plocka russinen ur kakan, vissa russin är lite mer svårplockade än andra men ändå. Enjoy!


1. Cykla till jobbet
Den här veckan har jag cyklat TVÅ gånger till jobbet. Totalt tre gånger på dessa 10 år alltså (senast för ett år sedan). Bra ändå! Frisk luft, miljövänligt och allt det där. Och tack vare Dottern även en matlåda med i cykelkorgen. Hur långt det är till jobbet? Exakt 600 meter. Enough said.
2. Filmtips
Råkade titta på filmen "Fyren mellan haven" för att den fått bra recensioner. Alltså gör det du också. Bara gör det.
3. Boktips
Jag läser sällan biografier och ännu mer sällan sådana som den här men då jag blev utan bok i Bulgarien (tre utlästa på en vecka) så snodde jag Sonens bok. Den var fantastisk. Läs, läs, läs.
4. Vuxen dotter som bor hemma
Kanske lite mer svårfixat men ack så underbart. Denna vecka har jag blivit servad med färdigt kaffe och ägg på morgonen och när jag kom hem i går efter jobb och träning stod hon och lagade mat. Alltså. Alla borde ha det som jag. Lägg till ett härligt fnissande i soffan på kvällen och livet leker.


5. Supermotionären Camilla
Mina ögon tåras, jag ryser, jag är glad, jag är upprymd, jag vill hjula fast jag inte kan, jag är allt. Min fina, starka vän Camilla är uttagen till att vara en av fyra Supermotionärer som ska drillas av Colting och Borssén med målet att genomföra Kalmar Ironman 2018. Så tipset lyder - VÅGA. Kan hon kan alla. Om jag ska följa med på hennes resa? Sover Dolly Parton på rygg? Bajsar älgarna i skogen? Klart som fan. Kalmar 2018, it is you and me again.

Inga kommentarer: