måndag 21 augusti 2017

Baksmällan

Måndag morgon. Hela gårdagen gick som i ett töcken, jag har sovit dåligt, kroppen ömmar lite här och var men inte så farligt. Jag tror det mer handlar om sömnbrist, vätskebrist och kanske lite post-race depression. Hur som helst är jag dj***ligt grinig, sur, trött och omöjlig att ha att göra med. Charmigt va, någon som vill ha en dejt?

Men några saker jag glömde rapportera från loppet:

1. Vår coach - han är helt fantastisk. Han ilade hit och dit och lyckades hitta oss mitt i skogen här och var. Vi var inte lika fantastiska dock.... Ibland var vi rent av tvära och knappt pratade med honom. I Läde stod han med kaffe och ett glatt leende, vi ignorerade både kaffet och leendet. Gnällde i stället över lera och gyttja. Han funderade och funderade på hur han skulle muntra upp oss och till slut drog han till med att vi i alla fall plockade placeringar hela tiden. Alltid något! Och det gjorde vi faktiskt.

2. Jag föll pladask för två killar. Jo, de hejade så mycket på oss och var så glada och peppiga så jag passade på att göra en frivolt precis framför dem. Och då passerar ännu en trevlig kille som undrar om jag hittade något, jag svarade då sanningsenligt att jag blev så till mig när killarna hejade på mig att jag gjorde sälen. Jaha ja, då låter jag bli att heja på dig då konstaterade han och trippade vidare med ett gulligt smajl. En stund efter kom vi ikapp honom igen och även då valde han att låta bli att heja på oss utan log bara det där söta leendet.

3. Killen som bjöd på sina sista två sura godisar. Alltså, vilket hjälte. Jag blev så glad. Jag som inte ätit godis sedan nyår. Det var nog de där surisarna som tog mig i mål. Tack!

Nu är skorna tvättade och längtan efter nya äventyr börjar pocka på.

Inga kommentarer: