måndag 14 november 2016

Helgen

Måndag morgon och jag är helt slut... Tur att Lisa ska ge mig en omgång massage som kanske kan få igång mig igen. Lisas massage är av sådan typ att det är mer aj, aj än åh vad skönt men exakt det som trötta muskler behöver.


Men helgen då? Jag har varit sjuk i en och en halv vecka men i torsdags bestämde jag mig för att jag inte längre skulle vara sjuk. Dels för att jag var trött på att vara sjuk men också för att jag kände att jag behövde köra igenom mina låtar inför helgens RPM-utbildning. Och så skulle Johanna köra ett kettlebells-pass och jag har längtat så efter att få svinga kulor. Så så fick det bli.


Och eftersom jag då bestämde att jag var frisk så bestämde jag också att jag kunde simma på fredag morgon med min Simpis. Ett ganska tungt pass då kroppen blev totalt nermejad av de där rackarns kulorna men ack så roligt.
Så en tokfredag men tusen möten innan vi kom iväg mot Stockholm. RPM-utbildning som startade kl 09:00 med masterklass med vår härliga tränare Ida. Vilken tjej! Vilken energi!
Vi drillades i teknik, coachning, koreografi och en miljard andra saker.
Väldigt många timmar på cykeln blev det. Och väldigt många nervösa presentationer av våra låtar som vi fått träna in innan. Här min kollega Lena som genrepar sin låt á la Stevie Wonder.
Och när vi presenterat våra låtar en massa gånger blev det till slut den där VIKTIGA gången då allt skulle sitta - all feedback vi fått, saker som skulle ändras, saker vi skulle tänka på, de olika lagren i coachning, teknik. Ja en miljard saker. Det var där och då som det skulle levereras och beslutas om vi blev godkända på utbildningen eller inte. Jag var helt slut inför min sista presentation, visste knappt vad jag hette och ännu mindre vad jag skulle säga och vad jag INTE skulle säga. Men det gick bra och jag är så glad.
Fick också fin feedback, bl a "din styrka är din organiserade coachningsstruktur och att du använder rösten på ett bra och behagligt sätt". Glad!


Så nästa torsdag kör jag min allra första RPM-klass. Jag har som mål att filma innan jul (måste filma en hel klass, filmen utvärderas och kanske får jag min certifiering då eller så får jag komplettera med något). Nervöst! Nu måste jag plugga in hela releasen....


Hemma slängde jag mig i soffan med ett kilo godis och bara var. Och förkylningen då? Jo, den tog givetvis om så här sitter jag med täppta bihålor igen....

Inga kommentarer: