måndag 17 oktober 2016

Helgen

Fredag - dagen går oändligt fort. Hittar tid för en jogg i dagsljus vilket känns lyxigt. En timme in i energibanken PANG. Resten av dagen är fylld av att-göra-listor och möten. Lämnar jobbet lite för sent och har lite för bråttom in på styrelsemöte i Sandviken. Efter det innebandymatch, damderby och jag älskar varje minut. Som jag saknar att ha Dottern där på planen. Eller brevid mig för den delen. Somnar tidigt men ingen bra sömn.


Lördag - varknar übertidigt, vankar av och an och drar till slut iväg till badhuset för att simma långpass. 75 minuter senare är jag mör i hela kroppen. Tar med mig Sonen till IKEA för att piffa till hemma. Vi piffar hela eftermiddagen och resultatet är bland annat den här hyllan och en bokhylla som han fixade medan jag fikade med fina vännen.
Han frågade om vin, marathon och mina barn är det bästa i livet och ja, lite så är det (dock inte i den ordningen även om han hävdade att det är så). Plus kärleken och fina snittblommor. Jag ÄLSKAR blommor i vas. Blir glad ända in i själen av dem.
Söndag - backintervaller, våffellunch, innebandymatch, slapp/plugg i soffan med Sonen, yoga, middag som Sonen fixat och sen sängen. Dags för ny vecka, puss på er!

Inga kommentarer: