tisdag 16 augusti 2016

Race week!

Och som vanligt börjar halsen klia, huvudet känns tungt och det mest känns meningslöst....


Sista längre passet blev avklarat i söndags då jag och Sara cyklade 2 timmar och sedan sprang 45 minuter. Det var en bra känsla.
Tänkte också simma ensam en kortis men vände snabbt då sjön vimlade av hajar och döda människor.
I går trodde jag att det skulle bli svårt att hinna med någon träning men det gick att klämma in det korta cykel + löp passet till slut i strålande sol. 20 minuter bort, vänd och 20 minuter hem med pigga ben. På med skorna och ut på ett löp som skulle vara 15 minuter men av någon anledning blev det längre för att jag inte kan räkna ordentligt....

Passade också på att få massage i går och det fanns många "mysiga" punkter att trycka på. Känner mig helt mörbultad i dag.... Men jag tror det var en bra grej ändå. Dottern till massören frågade efter min session om det var skönt - mjanjanej inte direkt var väl svaret med rödgråtna ögon när jag klev upp från bänken.

Men vädret då???? Har knappt vågat titta om jag ska vara ärlig. men just nu ser det helt fantastiskt ut.Lagom varmt och knappt någon vind vid simningen. Snälla, snälla vädergudar....
 För övrigt så kolhydratladdar jag.
På torsdag morgon åker jag ner, det får gå som det vill. Jag tänker årets Ironman som simning och cykling. Löpningen får bli som den blir.

Inga kommentarer: