torsdag 19 maj 2016

Veckan som gått

Tydligen är det raceweek igen. Göteborgsvarvet på lördag och jag vet inte riktigt om jag ser fram emot det eller inte. Har inte bestämt mig. Springa det ska jag men troligtvis utan några som helst krav annat än att jag ska sjunga med i varje låt jag kan under varvet. Bra målsättning. Har inte ens börjat uppdatera YR ännu. Konstigt. Det kan dock bero på att jag inte hinner med överhuvudtaget just nu, det är från det ena till det andra. Resväskan står packad för jämnan och dagarna springer iväg. Här kommer i alla fall några rader om vad som hänt sedan sist.

Ni vet den där marathonlöparen från Riga? Hon var helt fantastisk. Hon tog med oss på en löprunda i gamla Riga och visa oss fina byggnader som kanske de "vanliga" turisterna missar. Och tempot var riktigt behagligt, så där så man kunde njuta och prata med de andra löparna. Jag sprang mest och hängde med killen närmast bild, han har sprungit hur många marathon som helst i hur många länder som helst.
Sen var jag på en massa föreläsningar också. Om ni är IT-nördar som jag, lyssna och läs vad den här killen skrivit om IT-säkerhet. Han kan vara den bästa föreläsaren jag lyssnat på inom IT. IT-säkerhet kan ju vara väldigt, väldigt trist men den här killen lyckades presentera det på ett magiskt sätt. Han heter Menny Barzilay.
Var ute på en jogg till i Riga och betade av Svenska Porten, precis som jag hade i planen.
Sen kom jag hem och firade en kär vän som ska gå i pension. På lördagen mådde jag allmän dåligt, hängde mest i soffan hela dagen och trodde jag skulle bli riktigt sjuk. Det blev jag som tur var inte utan kunde hänga med klungan på söndagscykel. Finfika i Högbo.
Så mycket mer hände inte den där söndagen. Måndag innebar jobb och ett inställt Vårrus (ingen ork fanns att dra iväg med mina tjejer), i stället en meditativ lugn jogg med Pojkvännen. Tunga ben. Tisdag och tjänsteresa igen. Nu skulle vi fira av den där pensionären på riktigt. Kommer att sakna henne så.
Onsdag är jag hemma igen och drar iväg på en skön kvällscykling och sen blev det torsdag. Ja, så fort gick det. I morgon drar jag mot Göteborg och skön helg med massor med vänner. Det blir bra.

Inga kommentarer: