måndag 14 mars 2016

Nu taggar jag i gång!

I går körde jag det första passet sedan Vasaloppet, fortfarande är kroppen inte helt hundra men lätt träning tycker den är OK. Sen vet jag inte om fyra timmar spinning kan räknas in i den kategorin direkt men så blev startskottet i alla fall.


Monster-Linda och jag hade använt lördag kväll till att rigga allt inför starten kl 08:00 en söndag morgon. Efter en kass natt tog jag mig upp och hade inte så mycket krav på kroppen egentligen. Tänkte att jag får gå runt lite, prata, peppa, dra igång videon och annat lull-lull. Tyvärr kände också Linda att kroppen inte var hundra så känslan på lördag kväll var lite avslagen....
Hur som helst så tuggade vi igång och allt gick över förväntan. Jag tog det lugnt och var aldrig över min tröskel men jag cyklade på hela tiden. Lugnt och relativt lätt. Tack kroppen!
Efter fika med fina vänner så hann jag och Pojkvännen med en promenad ute i solen också. Våren är här!
Det blev en bra helg - Dottern fick spela sin första match och jag satt på läktaren förstås.
Fina vänner på besök på fredag och planering av kommande utmaningar. Och så mellon på lördag förstås, ett måste!
Men nu är det måndag och dags att ta tag i triathlonträningen på riktigt. Kroppen har inte riktigt bestämt sig för om det blir träning i dag eller inte men i morgon tänker jag morgonsim i alla fall. Och på onsdag får jag äntligen åka till mina triathleter i Gävle för träning. Ser fram emot det! Torsdag och fredag tillbringar jag utomlands men på fredag kväll hämtar jag upp en fin pingla någonstans i Stockholm och vi drar på tjejhelg/träningshelg. Mer om det senare.
Hoppas ni får en fin vecka!

Inga kommentarer: