torsdag 14 januari 2016

Tung period

Jisses vad allt känns tungt nu. Varje pass är som ett berg som ska bestigas. Oftast släpper det när jag väl är där men innan. Jeeeeezus.

I går var planen kvällsmöte med brudarna så träningen fick ske direkt efter jobbet och utan mellis i magen. På cykeln och trampa. Hände iiiiiingenting på pulsmätaren. När jag själv tyckte jag körde för rött låg jag i blått. Kul. Avbröt efter första av de fyra återminutersintervallerna som var inplanerade, det var liksom ingen idé. Ni ser ju.
Tjejmötet blev inställt för mig så jag och Sonen drog på ett spinningpass lite senare när jag fyllt på matdepåerna. Då såg mätaren helt annorlunda ut och jag kunde verkligen jobba järnet. Härligt!

I dag hade jag planerat längdskidor men det var så kallt så att h*vetet nästan frös till is så jag valde pannkakor i stället.
Och just ja, stakmaskin, marklyft, chins och magcirkel också förstås.

Nu hoppas jag att det där tunga släpper. I morgon morgonsim, hell yeah!

Och dagens roligaste nyhet - det blir ett Hofors Swimrun även i sommar! 29/6 är datumet, vem vill göra sällis med mig?

2 kommentarer:

Sofia sa...

Det bästa med tunga perioder är att det är så härligt när de släpper. För det gör det. Kämpa!

Och bra val med pannkakor istället för skidåkning! ;)

Hellanw sa...

Kom den 26 juni och Swimrunna, inte 29:onde. Då missar du det roliga:)