tisdag 13 oktober 2015

Dagens kettlebellspass

Inte ofta jag outar dagens pass redan så här på morgonkvisten men i dag bjuder jag på det så ni, mina kära deltagare, hinner bli riktigt laddade för i dag blir det åka av.

Uppvärmning - dynamiskt, rörlighet, avslutar med en ny övning som inkluderar en pinne och en vikt som vi lite fint trär på pinnen (syslöjd minsann). Det tror jag blir.... roligt.

Teknik - genomgång av sving, clean, press, jerk (japp, i dag händer det) och Long Cycle (clean och jerk sammansatt). Bjuder på en video när jag gör jerk i samband med min KB-certifiering. Typ så här gör man en jerk. Plättlätt va? Öva med ett mjölkpaket eller en valfri kollega (som samtycker).

Passet - 20 min njutning
2 min Long Cycle (alt celan + press), 1 minut på varje sida
2 min av 5 sving + 5 thrusters
2 min Long Cycle
2 min av sidoplanka
2 min Long Cycle
2 min av 10 höga knän + 5 jumping jacks
2 min Long Cycle
2 min av 10 HandReleasePushUp + 10 CrossFitSitUps
2 min Long Cycle
2 min av 2 burpees + 6 skridskohopp

Finsk nedvarvning - en cirkel av magdödare

Avslut - rörlighet och Kents "Utan dina andetag". Som vanligt alltså.

Vi kör igång 19:25, be there!

Inga kommentarer: