fredag 4 september 2015

Studsiga ben

I går - en kaosdag på jobbet med en miljard saker som skulle fixas. Försöker styra upp en springdejt med en dejt som sitter fast i analyser hit och dit och jag själv har en att-göra-lista som är lång som Nilen. Ingen bra känsla. Dessutom vräker regnet ner, jag blir tokblöt när jag springer som en tetting mellan lägenheten och tvättstugan för att intervalltvätta.

Men på något magiskt sätt ljusnar det på himlen samtidigt som dejtens analyser börjar bli klara och jag fixat det sista på min lista. Vi springer iväg - jag på stela ben, hon på så studsiga ben så hon absolut var tvungen att briljera och hoppa över varenda liten kvist, varenda liten/stor sten, vägspärrar och allt annat som hon kunde hitta att hoppa över. Ja se dagens ungdom.... Nöjda var vi i alla fall efter en mils löpning
Då har jag exakt 25 minuter på mig att ta rätt på tvätt, duscha, piffa och infinna mig på en restaurang med en god vän. Phjuuuuu. Men det gick. Världens bästa middag med en energipåfyllning utan dess lika och god mat dessutom.
I morse fredagsfrukostsim för första gången. Svårt att komma upp men en skön känsla i vattnet. Dock en alldeles för hög puls och lite skav i halsen vilket gjorde att jag kortade ner passet. Hoppas det är falskt alarm.

Inga kommentarer: