onsdag 1 juli 2015

Den här dagen

Sätter mig i bilen, radion går på och ur högtalarna dundrar "Staten och kapitalet". Som på beställning. Skruvar upp volymen och ler hela vägen till jobbet. Den här dagen blir bra. Den blir fantastisk. Sista jobbveckan innan semestern men jag hinner beta av en massa saker på att-göra-listan då det inte är lika mycket möten som vanligt. Efter jobbet blir det simning och efter det åker jag mot Dalhalla och Thåström med fina vänner. Och det är någonstans där det slår mig, insikten om mina vänner. Att jag har vänner som säger JA och inte NEJ. Att jag har vänner som stöttar och inte ifrågasätter. Att jag har en sån tur att just jag lyckats ha de bästa vännerna som finns i hela världen. Jag hoppas jag är en sådan vän tillbaka. Det var dagens carpe diem det. Struntar dock i hashtagsen i dag, så långt ska vi inte dra det. :)

Inga kommentarer: