söndag 14 juni 2015

Vätternrundan 2015

Lite lustigt, när jag tidigare bestämde mig för att hoppa över Vätternrundan så tänkte jag att det skulle vara skönt att slippa gå upp mitt i natten på lördag morgon för att ge sig ut och cykla. Nu slumpar det sig så att jag ändå hade klockan på ringning innan 03:00 för att åka till Vättern.... Dock i bil och dock med ett annat mål nämligen DreamHack. Sonen och hans kompisar sitter tillsammans med 10 000 andra människor i stora mäss-salar och spelar från lördag morgon till tisdag morgon. Det verkar jobbigare än att cykla runt Vättern tycker jag....

Dock hann jag då med att heja på en massa cyklister som svischade förbi Jönköping, fick också chansen att heja på SUB 9 åkarna som kom med polis-MC i täten. Snabbt gick det trots att det var inne i Jönköping.
Mindes också tillbaka på min och Carolas resa förra året då vi fixade punka, åt supermånga köttbullar, stretade i motvind och hade allmänt trevligt runt Vättern förra året.

Och så har jag hunnit fira en stundent också, grattis Tom!
Kikat på några dykare i Jönköping.
Och konstaterat att Jönköping är en otroligt vacker stad. Sånt är lite svårt att se när man passerar där tidigt en lördag morgon på cykel.
Strax ska jag utforska Jönköping lite till, ett långpass i solsken väntar. Tänker strandpromenaden bort mot Husqvarna, då borde jag inte kunna springa vilse....

Inga kommentarer: