onsdag 22 april 2015

Morgonträning

Klockan ringer 05:30, knappt sovit en blund. Ser någon konstig, hålögd människa som stirrar på mig genom spegeln. Shit, åldrats 20 år på en natt. Ge mig botox eller vad tusan som helst! Finns inte en kräm i världen som kan rädda den här dagen!

Stapplar nerför trappan, på med kaffet. Kommer på att jag ska packa för två nätter i Frankrike. Slänger ner saker på måfå och hoppas att det blir rätt. Ser att jag slängt i nattlinnet i stället för finblusen, byter snabbt och tackar en högre makt för att jag såg det. Hade sett lite roligt ut på mötet i morgon....

Kaffe, fil och iväg mot Bootcamp. Får en välbehövlig kram av den andra fröken. Ett helt gäng taggade tjejer kör så det ryker ur öronen och jag är lycklig. Tänk vad andra människors energi kan göra för mig!
Stannar sen kvar och kör mitt cykelpass, 4 x 8 minuter. Svettigt men så skönt att få tänka på något annat för en stund. Benen svider, maxar pulsen. 
Oj, blev visst lite naket men det bjuder jag på. Genast känns livet så mycket lättare. Som grädde på moset lyssnade jag på Dotterns favoritlåt på vägen hem.
Nu är jag redo för Frankrike - bring it on!

Inga kommentarer: