lördag 7 mars 2015

Saker jag gör i soffan

Jo, jag får betala priset i dag. Hade inte väntat mig något annat. Ligger i soffan och orkar knappt lyfta huvudet. Men jag har nog jobbat ihop till det här med mitt stressiga schema senaste veckorna, Öppet Spår i söndags och dåligt med sömn. Men det är ganska skönt att ligga här och fundera över triathlonsatsningen som börjar på allvar så fort jag är pigg igen.

Som inspiration tittar jag om och om igen på den första Järnmannen som kördes i Kalmar 1994. Vilka underbara bilder! Vilka underbara människor! En tjej som startade, resten killar. Notera särskilt växlingsområdet med trästolar som cykeln lutas mot - sjukt praktiskt att kunna sätta sig ner för att sätta på skorna! Och så älskar jag låtvalet när maran början - "bang, bang, you shot me down". Mmmmm, exakt så känns det. Och jag längtar till IM Copenhagen. På riktigt.

Inga kommentarer: