fredag 19 september 2014

Helgfeeling och tips

En sån där typiskt bra fredag. Började i morse med Bootcamp, inte så mycket träning för mig men tjejerna fick boxas. Och som det boxades! Ögonen lyste och mitsarna fick bekänna färg. Älskar att se det! Och tjejen som boxas ovan - har aldrig sett maken till bra teknik, värsta boxaren!
 
Jag har också gått in för att träna sånt jag inte brukar träna den här veckan. I går boxades jag och Mannen på Fight Club och i dag tränade vi Body Pump på lunchen. Kommer inte att komma ur sängen i morgon. Så det är tips nummer 1 från Marre - träna något du inte brukar träna!

Tips nummer 2 kommer från crossfit-världen och det kallas Banded Deadlift. Marklyft där du använder gummiband för att öka motståndet i övre läget där du vanliga fall brukar "slappna av". Sjukt effektivt då du från början till slut måste aktivera bålen för att få upp stången. Körde med min vanliga vikt men fick kämpa järnet.

WOD 1 - varje 30:e sekund utför 3 Banded Deadlift i 8 (eg 10) minuter

WOD 2 - 5 varv av:
10 Banded Deadlift (samma vikt som ovan dvs TUNGT)
20 Double Unders
30 Airsquat

Tips nummer 3 - boka in en fredagsdate. Jag har en bokad direkt efter jobbet som innefattar simning, bastu, bubbel och bastu. Ser så fram emot det.

Tips nummer 4 - träna ute! Styrka, löpning, cykel vad som helst för att dra nytta av de sista solstrålarna innan höstmörkret dyker upp.
Tips nummer 5 kommer från min starka crossfit-kompis Linda. Vi hade crossfit-möte på gymmet häromdagen (kvällen, mitt i natten typ klockan 21!) och hon hade som uppgift att leta rätt på så många bollövningar som hon kunde. Som hon levererade! Notera särskilt munnen - den måste se ut så när man gör just slam ball. Så tipset är magövningar med miner.
Och så här roligt tyckte den andra kollegan att just minen var. Kommer inte ihåg vad hon hade fått för läxa men den verkar något relaxed....
tips nummer 6 är just SKRATTA, världens bästa hälsokick!
 
Hoppas du får en underbar helg!
 

Inga kommentarer: