tisdag 17 juni 2014

OW med Nalle-Maja

Hade vilodag i går. Inget planerat förutom att styra upp middag för några dagar. Plättlätt. Men hur det än var sagt så hade jag hux flux planerat in simning, kanske mest för att vara simpis. Fick köra en intervallhandling, intervallfixning av middag (som resulterade i att jag i stället för att fixa sex kycklingfiléer som det var tänkt råkade fixa 12 st så nu får familjen äta kyckling resten av veckan) och blev sedan upphämtad av en cool triathlet.

Det blåste fruktansvärt ute men sjön var oväntat lugn. Vi hoppade i och simmade en halvtimme ungefär. Som vanligt känner jag mig något begränsad i våtdräkten men det gick bättre i dag, måste få till fler pass utomhus NU. För triathleten gick det hur bra som helst, som om hon inte hade gjort något annat än simmat OW hela vintern.
Väl på bryggan ställer triathleten seriösa frågor om utrustning, träning, tävling och annat men jag kan inte låta bli att fnissa. Hör knappt vad hon säger. Kan bara tänka på att hon står där med sin Bamse-väska, sonens foppa-tofflor, handduk runt midjan och ser så söt ut att man vill äta upp henne. Visst är hon som en liten Nalle-Maja?
 Nalle-Maja är ett av barnen till Bamse och Brummelisa. Hon är snäll, precis som sina föräldrar, modig är hon också, men framförallt självständig och kan ibland vara lite för självständig ”kan själv”, det är Nalle-Maja i ett nötskal. Hon älskar sport och äventyr, ibland lite för mycket. Brummelisa och Bamse har för det mesta ett vakande öga över deras sprallige och självständige Nalle-Maja.

Började dagen på bästa sätt, Verum med jordgubbar och en STOOOOOOOR kopp kaffe.

 

Inga kommentarer: