tisdag 24 juni 2014

Jagar öl i Tyskland

Reste till Tyskland i går kväll, avslutade dagen med en gigantisk wienerschnitzel för det var det enda jag kände igen på den tyska menyn (nä, det fanns ingen engelsk) och då var klockan efter åtta. Dock gick det alldeles utmärkt att beställa både öl och vin. Ibland kan jag. Hela kalaset slutade i svåra magsmärtor, alldeles för mätt känsla och svårigheter att sova. Men ställde klockan på tidigt ändå för att komma upp på en yttepyttekort runda där jag hade som mål att hitta tio ölskyltar innan jag fick återvända. Det hade jag gjort på 500 meter så jag fick utöka utmaningen till 50 skyltar vilket jag betade av på 3 km. Tog dock bara kort på ett tiotal. Var ju tvungen att springa också.
Lovade också malliga Dottern att publicera ett foto när hon gör en brygga med hål i brallorna. En vacker dag ska jag också göra bryggan. Så det så.
 

Inga kommentarer: