tisdag 20 maj 2014

Bäst i dag

PM för Vansbro Tri plingade till i brevlådan i går. Pulsen gick upp till 180 direkt.
Ni har väl inte missat Svett & Etikett? Både bloggen och sändningarna är sjukt underhållande. Läs om Kalles "Göteborgsvarvet. Jävla Göteborgsvarvet" här. Bilden nedan från hans blogg.
Träningskänslan - jag känner mig oövervinnerlig just nu. Allt går min väg! Simning i morse, plättlätt. Spinning och crosslöp i går, kunde ta ut mig rejält och gå utanför boxen. Nöjd!

Och så den konstiga historien om en älgkrock som Jesper var med om. Älgen studsade rejält över bilen och krossade allt i sin väg. Jesper klararade sig oskadd men hade inälvor och annat i hela bilen. När han följde med bärgningsbilen för att lämna in bilen för reparation och öppnar bildörren, ser han en livs levande älgkalv framför passagerarstolen. Stackars kalven hade förlösts under kraschen och satt med förvånad min och med navelsträngen kvar. Tyvärr fick kalven avlivas då den inte skulle klara sig utan sin mamma så det var trist. Men märklig historia.


1 kommentar:

Ida sa...

Älskar Svett & Etikett. SVT när det är som bäst!