torsdag 24 april 2014

Testvecka

Smakar på ordet. Testvecka. Smakar beskt och jobbigt. Blodsmak. Men är det testvecka så är det. Fördelen med testveckor är att de är lugna veckor för övrigt. Så om det inte hade varit för de där testen så....

Men ska jag vara riktigt ärlig så har jag svårt att ta ut mig helt och fullt trots testvecka och allt. På något sätt fegar jag alltid i början och när det är yttepyttelite kvar så vågar jag kanske dra på.

Jag börjar mina tester på lunchen med att springa 3 km. Vågar inte ens titta på vad jag hade för tid förra gången. Tänker att jag ändå inte kommer att springa på samma ställe i dag så jag får helt enkelt försöka hitta ett så platt ställe som möjligt och ge järnet i 3 km. Senare i dag hoppar jag i bassängen och kör 400 meter med klocka. På något sätt känns det ändå lättare.

Eller så struntar jag i allt och gör som den här katten i stället. Tror jag har en ställning utanför fönstret på jobbet.

Inga kommentarer: