tisdag 8 april 2014

Lapp-på-luckan och 1987-flashback

Bloggare med lapp-på-luckan-helg. Försöker blidka med några helgbilder och tips.

Boktips - hela två stycken. Har dock bara hunnit bläddra i båda men de verkar lovande, både Szalkai och Petra.
Maraton och andra långlopp - träna med Anders Szalkai
Det är bara att springa : En intervju- och inspirationsbok
Vintips - rosépremiär de lux med skratt, vänner och cykel/trisnack.
Racerpremiär - återstod Mannens rumpa på lördag och på söndag tjejgängets glada skratt (de höll på att börja sjunga men jag stoppade otyget).
Sonens första riktiga träningscykel - i söndags hände det, Sonen välkomnas med öppna armar in i cykelfamiljen. Nu återstår bara att övertyga Dottern om hur roligt det är att cykla. Hon kör moppe. Punkt slut. Ber er att bortse från stökiga garaget och Barbie-kartongen i bakgrunden (som innehåller min och Mannens 40-årspresent, ett picknickbord, stolar och parasoll, används enbart vid riktigt varma dagar, se bildbevis längst ner i inlägget).
Dagens åka-bil-låt - herregud vilken skönsång jag fick till i bilen! Som stormen river öppet hav (men det måste stå fel på Wikipedia, inte kan väl den här låten varit poppis 1986, herregud, det känns som igår). Så varsågod träningsnördar, en liten skönsång att nynna på nästa långpass:

Jag stod just mitt i livet,
Visste inte vilken väg jag skulle gå.
Jag hade trott på allt som stod skrivet,
Tills den dagen då jag började förstå.

Jag har rusat blint på vägen,
Och inte sett mig om åt nåt annat håll.
Och aldrig nånsin saktat in på stegen,
Trott jag hade insett livets innehåll.

Så stod du framför mig,
Jag ville fånga dig
Och hålla kvar dig i min famn.
Nånstans var du på väg
Och jag hann i fatt dina steg.

Som stormen river öppet hav, så möts vi här i natt.
Två vilsna skepp på väg i kvav, söker morgonen få fatt.
Där vi når vårt mål till slut, och jag vilar i din famn,
när vinden ebbat ut.


Inga kommentarer: