måndag 24 februari 2014

Värsta bästa träningshelgen

Berg-och-dalbana, så är livet ibland. Från djupaste dalen i fredags till värsta toppen i helgen. Tack alla vänner för pepp, tack Mannen för pysslande i fredags och tack kroppen/knoppen för att eländet gick att stoppa.

Min lördag - långfrukost, lite OS på TV'n och sen ut på löpning. 90 minuter på schemat och trots att kroppen knirrade och gnetade i början så slappnade den av och levererade till slut. Resten av lördagen egentid, träningsplanering med vännen och mello i soffan med familjen. Typiskt bra.

Söndag - långfrukost igen, lite OS, lite städa, en timme spinning följt av crosslöp, filma om jerk till min kettlebells-certifiering, OS-hockey, leverera ett Functional Moves pass och sedan iväg på simning med Gävle Triathlonklubb.

Varje gång jag stressar från gymmet till bilen till Gävle så funderar jag om det är värt det. Och varje gång i bilen på vägen hem så konstaterar jag att det lätt är värt det. 60 minuter simlycka med nya vänner och en duktig simcoach. I går var hon på mig som en hök. Tyckte mest hon stod och hängde vid min (och Mannens bana). Kanske hade huvudcoachen sagt till henne att vi simmar uruselt.... Mer simning i nästa inlägg.

Avslutade söndagen med att få feedback på mina två filmer från Spartan. Kul! Älskar feedback! Nu ska det jobbas vidare!

Inga kommentarer: