måndag 10 februari 2014

En gång om året händer det

I går var det en sådan dag. Jag hängde i soffan exakt hela dagen. Jag har stressat enormt under de senaste veckorna, har vaknat på nätterna av att hela sängen snurrar som en karusell men när jag började känna mig ostadig även vakentid var det dags att dra åt handbromsen. Och så är det ju lättare att bestämma sig när det vara galakväll dagen innan med alldeles för mycket vin för att det ska vara hälsosamt...

I dag däremot, om jag fortsätter att må bra, ska jag springa Björgen-intervaller på lunchen. Har ni testat det? Här är upplägget:

10 minuter uppvärmning
4 x 4 minuter, helst på löpband och en rejäl lutning på, vila 3 minuter mellan varje intervall
10 minuter nedvarvning

Total tid 45 minuter och jag lovar - du blir trött. Mycket trött. Ungefär lika trött som Hellner måste varit som knep sitt silver i går. För nu har jag verkligen fyllt upp hela OS-kontot. Fatta att se ALLT från 10 till 18 som händer i OS. Till och med skridsko som är så tråkigt så man nästan dör.
Silver till Hellner

Inga kommentarer: