söndag 19 januari 2014

Ironmandag

Vissa dagar är bara helt perfekta. Man sover som en prinsessa, Mannen har fixat frukost, läser tidningen i godan ro, får till slut ihop alla aktiviteter som ska ske under dagen i ett vattentätt schema (som i och för sig inte tål några som helt felsteg) och har dagen framför sig.

Min dag började jag med att dra på mig löparkläderna och avverkade 8,78 km i ett landskap som var så vackert att det gjorde ont. Solen sken, det föll ner stora snöflingor och hela världen gnistrade. I lurarna hade jag "Wake me up", låten som blev signum för Kalmar Ironman. Drömde mig tillbaka till den 17:e augusti och blev varm inombords.
Hemma igen lagade jag och Sonen mat och till kaffet-efter-maten råkade jag få min finaste kopp från Ironman. Helt sjukt!
Nu väntar ett nybörjarpass crossfit och sen ska jag faktiskt iväg på min första träff med en alldeles riktig triathlonklubb. Gaaaaaah vad spännande!

Inga kommentarer: