tisdag 3 december 2013

Fem grejer på en tisdag

1. Tävlingar
Söndagen var den stora dagen då i stort sett alla triathlontävlingar öppnade för anmälan. Som vanligt var Vansbro Tri den mest populära och platserna sålde slut på nolltid. Men än finns det platser i andra lopp, jag och Mannen ska nog fylla på vår något tomma tävlingskalender med ytterligare lopp. Kanske kör vi Hallsta i år, kanske hittar vi något ytterligare och om inte annat så kan man ju kika vilka som anmält sig till Kalmar Ironman för att hitta inspiration.

2. Simning
Pratade med coachen om mitt dilemma att inte hålla ihop benen (MANNEN: menar i bassängen, ingen annanstans för överallt annars håller jag ihop benen jättetight, lovar). Coachen tyckte jag skulle prova en drill i dag som handlar om att simma fyra längder med fenor och två längder utan fenor direkt därpå för att bibehålla känslan av fenor på fötterna fast de är av (eller han sa 3/1 men det blev så besvärligt). Vilken känsla! Framför allt hur jag jobbar med vristen när fenorna åker av. Underbart! Och på lördag är den stora dagen då den stora Rosén ska berätta för mig hur jag simmar/inte simmar.

3. Löpning
Nja, funkar inte så bra nu. Under lördagens pass fick jag dra ner tempot rejält då piriformis bråkade. Men jag ska ge den en ny chans i dag. Någon typ av pyramidintervaller på schemat tydligen.

4. Cykel
Läser att även de stora killarna Jonas Djubäck, Carl Brümmer och KJ Danielsson kör lika samma intervaller på cykel som jag nu har inlagt en miljard gånger under vintern. Så här ser de ut:

10 min uppvärmning
6 - 8 st 8 minuters intervaller med 2 minuters vila mellan (fast jag har bara kört 4 i sträck än så länge)
10 min nedvarvning

Enkelt, genialt och galet jobbigt.

5. Jul
Ingen snö, kom igen nu då!!!!

Inga kommentarer: