fredag 22 november 2013

Jag älskar mitt gym

Jag tror bestämt vårt gym är det bästa i världen. Egentligen är det inget gym för vi har inga löpband, inga maskiner men i stället klasser i massor i en stor variation. Och så har vi dessa instruktörer och deltagare som bara är bäst i hela världen. Och allt detta drivs som en förening helt ideellt. Galet bra!

Jag blir påmind om den här lyxen ibland när jag går in på gymmet och "poar" innan ett pass, när det är alldeles tyst och stilla. Jag ser små, små tecken på kärlek här och var. Någon som tagit sig tid att lägga ner det där lilla extra, kanske innan hen kört ett pass eller kanske efter.
 
 
Någon som tillverkat en pall för boxjump (och dessutom gjort om den TVÅ gånger för att den ska hålla för alla våra starka deltagare).
En glädje som drivs av att ge någon annan något - en upplevelse, endorfiner, kärlek, rörelse, rörlighet eller var det nu kan vara.
 
Ibland kan det vara små ord som delas ut på klasserna, ord som jag älskar att samla, jag har ett helt bibliotek. Och speciellt kärleksfullt blir det när det gravallvarliga och professionella blandas med ord som får en hel klass att bryta samman i ett befriande skratt som tränger igenom alla murar och gränser. Som "inta flygplatsläge (antar att det är Arlanda som avses)" på ett core-pass eller "fäst blicken på din panna" i en utmanande yoga-pose.
 
Eller känslan av när byns A-lag i hockey äntrar spinningsalen med en suck och konstaterar att vår Activio-spinning minsann är jobbigare än vilken match som helst. Wow! Det är kärlek det. TACK!
hjärta

Inga kommentarer: