söndag 24 november 2013

It feels like Monday

Söndag lunch och känslan är måndag. Trots en relaxed stämning på Arlanda med julpynt som gått lite för långt. På väg mot tjänsteresa långt borta (fast inte egentligen, bara krånglig väg) försöker jag dra ut det sista av söndagen. Men helgen har varit fantastisk.

Fredag
Morgonsim med Kicki. Världens bästa start och världens bästa känsla i kroppen. Sedan lunchpass Functional Moves där jag fick jobba hårt med rörlighet och styrka i de viktiga musklerna. Hann också med ett intervallpass med Kicki. Bra att ha med sig en snabbfotad vän som jag kan jaga. Den här gången körde vi efter en lite längre uppvärmning (behövdes för rumpan höll på att frysa av!) fyrahundringar. Precis lagom för att få upp pulsen och in fredagskänslan i kroppen. Sedan ägnade jag mig åt dessa saker med fördelningen 1/10.
 

Avslutade kvällen hos goda vänner, god mat och glögg. Somnade nöjd.

Lördag
Vaknade ganska tidigt, var på gymmet vid 10 för att dra igång dryga 50 minuter spinning. 10 minuters uppvärmning följt av fyra 8 minuters intervaller med 2 minuters vila mellan. Asjobbigt! Långa intervaller is-the-shit! Direkt ut på crosslöp en kvart eller så.

Hem för att äta lunch, ladda om och ner i bassängen igen. Coachens tuffa pass, i alla fall innan, när jag är i det är det mest skönt. Det var pyramidintervaller, 50-100-200-400-200-100-50 med ökande intensitet. Skön känsla i vattnet även i dag. Tycker att jag hittar greppet i vattnet riktigt bra nu. Lite nu och då i alla fall.... Avslutade dagen med att heja på pojkar -01 som gjorde en fantastisk match. Heja Sonen! Och så längtade jag sjukt mycket efter Dotterns då KAIS Moras killar spelade matchen innan. Snyft.
 

Hem, landa i soffan i två sekunder, packa, fixa, i säng innan 22. Snark.

Söndag
På gymmet vid halv åtta (jeeezus vilken panschis jag blivit) för att riva av styrka. Coachen sa tung styrka (benböj, chins, dips och marklyft) men jag var busig och testkörde kvällens crossfit-pass. Den kommer att bli awsome nu när Mannen och jag gjort några finjusteringar. Det är förresten Mannens premiär som crossfit-fröken i kväll. Stort! För att inte helt tappa ramarna körde jag dock tunga marklyft och chins i slutet av passet. Jag är ju lite mindre rebell och lite mer panschis numera.
 

Nu har jag ätit lunch och sitter med en kopp kaffe på Starbucks. Tänker på att nästa gång jag är här, då har jag hela familjen med och vi sitter och väntar på vår flight mot Helsinki då också men då bara för att snabbt byta till ett annat plan mot värmen.....

2 kommentarer:

Saras Träningsblogg sa...

Härligt att ha en resa att se fram emot!! Trevlig söndag på dig :-D

Johanna sa...

Åh, jag väntar också på att få sitta och vänta på planet till värmen! Men jag får starta från Helsingfors, så det är aaaaningen närmare till Bangkok :D