tisdag 15 oktober 2013

Twitter

Twitter bird logo 2012.svg
Att twittra är trevligt, att läsa tweets är ännu trevligare. Speciellt när det blir en knorr på tweeten. Och speciellt när Jonas Colting på något sätt är inblandad. För är Jonas inblandad vet man att han alltid tycker tvärtemot vad alla andra tycker. Oavsett vad det gäller.

Någon påminde mig om en gammal tweet som Jonas Colting skickade ut 1/9 (ja, jag är långsint):

Jonas: Det var tydligen något lopp för juniorer i Sthlm i dag. Tough Viking tror jag det hette. Vi kör loppet för vuxna imon. Det heter Ö till Ö!

David Näsviks svar: @jonascolting du hånar alla hjältar som fullföljt #toughviking men bryter själv #otillo13? Gör det dig till Junis eller knatte?

Ha, ha, jag tycker det är så klockrent! Jonas är snabb på att klanka ner på allt och alla men som många skriver i den här tweeten så ska det inte mycket till innan Mr Colting känner efter lite för mycket och hoppar av pågående tävling.

Några andra klassiker som Colting skrivit är:
Det är så jobbigt att gå igenom 2-klass vagnen för att kunna hämta sitt kaffe”
”Man undrar hur män med deras orakade könsorgan kan få ligga”

Alltså jag vet inte om han är full av ironi eller om han bara är en dryg översittare. Men snygg, det är han. Om han håller tyst.
Jonas Colting i Hawaii

2 kommentarer:

christian sa...

Jag gillade när han i september totalsågade prissummorna kontra prestationen i golfsammanhang.

Marre sa...

Ja, ha, ha, den hade jag glömt! Det blev en riktig följetång!