torsdag 8 augusti 2013

Triathlonträning

En spontan sådan blev det igår. Har lite hastigt och lustigt bestämt att vara med på den lokala triathlon-tävlingen på lördag och lyckats övertala Anna att delta. Så i går skulle vi träna växlingar och sånt.

Började med simning i en riktigt varm sjö, det blev ungefär en kilometer. Sedan en växling som innebar väldigt mycket barr, kottar och sand innan vi kunde sätta oss på MTB-hojarna och köra dryga milen. Snabb växling och en löptur på knappa 3 km. Härlig sommarkväll som avslutades med go'fika. Bra känsla i kroppen trots något trötta ben.




Och nu börjar det dra ihop sig. Athlete Guide kom i går. Där står vad jag får göra och inte får göra. Också en massa tidsgränser, hualigen. Och så kom mina biljetter från Nirvana i dag så jag vet var jag ska bo. Hade tydligen också anmält mig till Bike Course Tour, dvs en busstur som tar oss genom hela cykelbanan. Tyckte den tog lång tid, tre och en halv timme, men så tänkte jag att nästa vecka ska jag ju faktiskt CYKLA hel den sträckan så jag kanske orkar åka med på hela bussturen.....

Inga kommentarer: