måndag 12 augusti 2013

Måndag morgon

Dagens första problem på väg till Storstaden - Volvon eller rullstolen? Det blev Volvon. Tur jag har automat och inte behöver använda vänsterfoten.
Dagens andra problem - vilka skor ska jag ha? Fick prova tre par innan jag hittade ett par som kändes OK. Inte de vanliga high heelsen jag brukar studsa i. Men det är snyggt med Nike till kjol också....
I går morse kändes foten helt overkligt jobbig, ingen rörlighet bara en blå klump. Dock inte riktigt lika hemsk som jag hade räknat med. Är så glad att jag direkt lade på tryck och hade foten i högläge. Känns skönt att jag har utbildninge inom idrottsskador vid ett sånt här tillfälle (och inte bara kyler så som man trodde tidigare).

Bestämde mig för att ringa sjukvårdsupplysningen för att tjata mig till en läkartid för att utesluta fraktur. Satt i telefonkö från 09:00 - 11:55 (plats fyra från början), fick direkt en tid 12:20 tre mil bort.... Mannen körde rally, kom in till doktorn som inte ens kände på foten utan skickade remiss till röntgen två mil bort. Ny väntan, bilder, vänta och så fick jag åka hem (vilket jag antar betyder att det inte var en fraktur). Skönt.

Så hela dagen i går jobbade jag med att vicka på foten, belasta lätt, sträcka ut, lätta tåhävningar.

I natt fick jag ta av lindan, det bultade och kändes obehagligt. I morse kändes dock foten något bättre och jag kunde linka ner för trappan. Än så länge är det för tidigt att sia om Kalmar Ironman men jag jobbar mentalt med att det blir start. Hur det än blir så kommer jag att åka ner till Kalmar och bestämma mig på fredag kväll hur jag gör. Kanske kör jag bara simning och cykel? Ska testa cykla kort i morgon för att se hur det känns (jag tror att det fungerar finfint).

Inga kommentarer: