onsdag 3 juli 2013

Saker som alla triathleter gör just nu

1. Går och simmar hos Anna-Karin och lär sig Total Immersion (ja alla utom Jonas Colting som tycker det är bullshit på typiskt Colting-vis).
AK Coach
2. Anmäler sig till Ironman Austria. Nä, inte jag men jag ska villigt erkänna att jag klickade ganska många gånger på länkar hit och dit men nån motta får det ändå vara. Och nu är platserna slut.
3. Uppdaterar sidan för vattentemperatur i Vansbro en miljon gånger om dagen. Just nu 15,6 grader. Brrrrrr.

Jag däremot är nervös, lite mer nervös och ännu mer nervös. Och så simmade jag i värsta vågorna i går. Första gången som sjön var bråkig faktiskt. Trodde ett kort ögonblick att jag inte ens skulle våga mig i men till slut bara bestämde jag mig för att köra. Några kallsupar, otroligt svårt att navigera, skönt i medvind var lärdomarna. Skönt att Fröken Simfena och hennes man fanns i en båt tätt intill för att ge råd och tips till mig och Mannen.
Ja, jag vet att det ser ganska snällt ut på sjön innan vi gick i men det var det faktiskt inte.....

Inga kommentarer: