fredag 19 juli 2013

Och så var andra veckan slut

Får nästan panik över hur fort semestern lunkar fram. Två veckor har nu passerat och jag har knappt hunnit blinka. Sedan i går är vi hemma igen, gosar med katten, tvättar kläder, umgås med vänner och så tränar vi förstås. Just i dag ska jag simma 4 km. Fast jag känner mig något trött och sliten så jag har bestämt att jag simmar så länge det känns OK och sen bastar jag resten av tiden. Bra kompromiss. Några bilder från veckans oerhört spännande händelser.

Först ut gårdagens rafflande triathlon - började med 4 mil landsvägscykel och hoppade sedan snabbt i snabbskorna för 4 km (inte så snabba som skorna vill påskina men ändå) löpning.
Vidare mot badsjön där jag drog av 2 km simning.
Senare på kvällen umgicks vi med vänner och käkade årets sockerbomb som efterrätt - maränger, mashmallows, jordgubbar, kolasås, chokladsås och Noblesse.
Och en tillbakablick från Finlandsresan. Känner alltid ett stygn av vemod när jag lämnar detta land.
Man tager vad man haver tänkte jag när jag sa hej då till Finland med ett Björgenpass åtföljt av härliga tabator med vedklabbe. Fotograf: Skuggan Dottern
 

Inga kommentarer: