fredag 28 juni 2013

Morgonträning

Brudarna tjatade till sig morgonmys och vem är jag att stå i vägen för det? Två brudar körde skiftet innan oss med start 05:20. Lämnade svettfläckar och lapp till oss.
Jag och Kicki körde igång skift 2 klockan 07:00, testdags. Och som hon utvecklas den där bruden. Grymt!
Sen dök de andra brudarna upp och vi körde skift 3 klockan 07:30. Upplägget var svettigt och skönt.

Wod 1 - AMRAP stege
3 Thrusters
3 Hand-release-pushups
Löpning 20 meter
6 Thrusters
6 HRPU
Löpning 20 m
9, 12, 15 eller så långt man hinner. Jag hann till 15 Thrusters och några HRPU innan tiden var ute.

Snabbt byte till nästa WOD - AMIGO, min favvis!

3 minuter, 3 varv
10 Goblet Squats
10 Hand Release Push-ups
Fyll ut resten av tiden med burpees (jag hann två ynka)

Vila 1 minut

3 minuter, 3 varv
10 Thrusters
10 svingar
Fyll ut resten av tiden med Crossfit-situps (jag hann 10 st)

Vila 1 minut

3 minuter, 3 varv
10 Boxhopp
10 Moutain Climbers
Fyll ut resten av tiden med double/single unders

Avslutade med magcirkel (45 sekunders jobb, 15 sekunders förflyttning)
1. TRX - börja i planka, dra in knäna mot bröst/armbågar
2. Russian Twist med bolldunk
3. Crossfit-situps
4. Omvända burpees
5. Plankan
6. Ironcross
7. Sidoplanka h
8. Sidoplanka v

Och det är FREEEEEEEDAG!

Inga kommentarer: