måndag 24 juni 2013

Mitt triathlon vs Nice Ironman

För att helga Ironman i Nice i går, körde jag och Mannen också ett triathlon. Fast något kortare. Eller mycket kortare. I stället för att slänga oss i det underbara havet i Nice och simma 3860 meter, körde vi blygsamma 3 x 200 m. Det hade varit coolt att få slänga sig ner här....

Sedan tog vi bilen hem för att byta om till cykel. Vår cykling var ganska precis 3 mil. Ironman-gänget cyklade 18 mil, och inte vilka mil som helst. Det är en otroligt vacker cykelbana men ack så tuff. Längsta stigningen är 22 km och brantaste stigningen 15 %. Vår cykling var lite mer platt....

Och så löpning direkt på det. Jag hade ställt i ordning en fin växlingsplats på ett campingbord i garaget, glömde dock fota den. Glammig att vara triathlet! Vi sprang dryga 7 km, de i Nice sprang 4,2 mil. Fast deras fram-och-tillbaka-bana vid havet var nog betydligt finare än vår runda runt sjön.

Under hela dagen följde jag vår egen hjälte Joel Evertsson som vi stolt kan meddela kommer från vår håla. Han är ett fysiskt under, jag förstår inte hur grabben orkar! Han körde Kalmar förra året på 9:32:59 och i går klarade han av den svåra Nice-banan på fina 10:08:51. Grattis Joel!

Och grattis också till Lisa Nordén som vann guld i Syracuse på halv-IM i går på tiden 4:23:37 (total placering 6:a)! Och inte ett ord om dessa två lopp på sporten på TV. Dåligt! Bild från Lisas blogg.
1062463_10200795823330137_1372364683_n

Inga kommentarer: