måndag 13 maj 2013

Tävlingsvecka



I helgen går min första tävling i år av stapeln (Öppet Spår blev det ju inget med), Göteborgsvarvet. Det ser jag fram emot. Det är ett supertrevligt lopp men glad stämning från början till slut. Jag hoppas dock på glad stämning även i bilen för jag har nämligen slarvat bort Mannens startbevis. Hmmmm. Får försöka fixa det på något sätt.....

Här kan du hitta några goda råd och en checklista för varvet.

Vi åker som vanligt vid fredag lunch, direkt till mässan för att hämta ut nummerlapp och kika på erbjudanden. I år sover vi inte hos bästa coacherna som vi brukar utan på hotell minsann. Ser fram emot ensamtid med Mannen, långa hotellfrukostar och bli lite ompysslad (läser du Mannen?).
I det lummiga hörnet av Sten Sturegatan och Engelbrektsgatan
Och så var det ju själva loppet. Även om det är ett roligt jippo så är det ändå 21,1 km asfalt att springa. Förra året hade jag Göteborgsvarvet som ett A-lopp dvs ett lopp där jag ville prestera. I år är det inte så utan det blir ett träningspass. Jag kommer inte att försöka slå PB, men mitt mål är att få till ett så bra långpass som möjligt. Inga onödiga stopp, jämn fart, bra känsla. Och så håller jag tummarna för att Frälsningsarmén sjunger Pärlaporten när jag kommer dit. Då ska ni få höra på skönsång!

Min tävlingsvecka består av Björgenintervaller för att få fart på benen (troligtvis inte i dag eftersom mina ben är döda), lite simning och lite cykel. Och en massa jobb och resor. Ska till Italien en sväng tydligen. Ciao Bella!

Inga kommentarer: