onsdag 3 april 2013

Saker som gör mig nervös - varning för långt inlägg

I natt har jag inte sovit så mycket. Kanske inte helt och hållet beror på rubriken ovan och texten nedan utan mer på att fyra, fnissande tonårstjejer hade fest typ i rummet brevid mitt. Se dagens ungdom. Men i stället för att sova hinner jag "hia" (ett lokalt utryckt, googla) upp mig över saker. Saker som ingår i den där lilla, stora, hemska tävlingen jag ska vara med i. Allt med anledning av att det kom ett brev häromdagen (klicka så blir det större).
Efter det där brevet var inget sig likt. Allt jag kan tänka på är simning, cykling och löpning. Och då menar jag verkligen det. Jag granskar coachens schema om och om igen. Bedömer, värderar, nervärderar mig själv, tänker igen allt en gång till och inser hur mycket mer jag måste träna. Har också (tyvärr) en nedräkning på min sida som säger att det just nu är 4 månader, 13 dagar och 23 timmar kvar till starten. Gulp.

Som av en händelse råkar jag klicka in mig på sidan med regler igen (vet exakt vart den är för jag har varit där en miljard gånger). Kollar maxtider igen fast jag kollar dem minst en miljard gånger. Och får panik. Jag ska alltså simma på ett helt nytt simsätt (bland hajar) 3860 meter på max 2:20. I dag simmar jag typ 400 meter i bassäng på 30 minuter. Vilket ger en stluttid på nästan 3 timmar. Jag ska cykla 18 mil på 7 timmar och 40 minuter vilket innebär ett snitt på 25 km/h. På senaste Vätternrundan cyklade jag med ett snitt på 22 km/h (fast med ganka långa stopp). Och så ska jag springa 42,2 km på 6 timmar. Jag som har min bästa maratid just nu på 5:11 men då ska jag ju liksom göra en massa andra saker innan den där maran. JEEEEZUS! Varför?

April ska bli min bästa träningsmånad ever. Jag ska slita min baddräkt genomskinlig så gubbarna får något att kika på. Jag ska tugga ner mina Asics så sulan knappt syns och jag ska plocka fram min racer och susa fram. Och inte göra någonting annat. Följa mitt schema slaviskt och inte lägga in extra pass här och var. Den här veckan säger coachen att det är simning som gäller och då är det det som gäller. Punkt. Synd bara att det är ett så roligt convent på lördag....

3 kommentarer:

Christian Länk sa...

“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can´t achieve it”

Marre sa...

Tack Christian. Du är visst klok i dag också.

Christian Länk sa...

Sjukt bra citat som jag snubblade över för ett par månader sedan.