måndag 15 april 2013

Planering

Ibland blir jag nästan rädd för mig själv. För att få ihop min vardag, träning, jobb, barn, Mannen, katten måste jag vara otroligt disciplinerad. Det är inte många timmar av mitt liv som jag tillbringar i soffan och "bara softar". På gott eller ont för det behövs kanske också för balansens skull.

I helgen blev maten en katastrofal historia för att denna någon inte hade planerat. Så onödigt tjafsigt och så onödigt lite energi in som skulle omvandlas till kilometrar. Så i morse medan jag åt frukost gjorde jag en handlingslista.

Min lunch drog igång 12:15 (planerat för att slippa lunchrusningen på ICA)

1. Handlade allt på listan (och lite till) på 12 minuter
2. Åkte hem
3. Plockade upp kassarna och städade kylskåpet medan jag stekte tacoköttfärs
4. Fixade till tacolasagne med köttfärs, tacosås, creme fraiche, färska lasagneplattor, in i ugnen 20 minuter (morgondagens middag)
5. Stekte resten av köttfärsen till köttfärssås att ha till pizza på onsdag
6. Stekte kyckling till kyckling satay, återstår bara att koka nudlar så är kvällens middag klar
7. Åt min lunch vid spisen samt skrev ner hela veckans middagsplanering
8. 20 minuter har gått, tacolasagnen klar
9. Tillbaka till jobbet 13:30 (15 minuters flex som jag tar igen i eftermiddag på ett sent möte)

Nu kan jag med gott samvete åka och testa ett crosstraining-pass i kväll och veta att middagarna är helt färdiga fram till onsdag och därtill planerade/handlade även torsdag och fredag. Katjing på den!

Inga kommentarer: