tisdag 2 april 2013

Hälsokontroll

Senast jag var på hälsokontroll på jobbet var 2009/2010. Det var då sköterskan tyckte jag skulle gå hem och banta 10 kg. Jag vägde då fyra (!) kilo mer än nu. Det är ju typ ingenting. Jag jämförde också på skoj mina andra värden såsom blodtryck, blodsocker, blodvärden och sånt och ta mig tusan om jag inte förbättrat mig på exakt allt. Så trevligt och roligt!

Nu laddar jag för simning. Hoppas alla andra (läs tanter som inte vill bli blöta i håret) har påsklov så jag kan simma som jag vill. Och som jag vill är med andra ord så som coachen vill. Två valfria drillset i dag. Valfria! Jösses, jag är ju van vid att han bestämmer med fast hand vad jag ska göra i bassängen. Men jag bestämmer mig för att lägga första drillset med fokus på teknik och andra på andning. Så får det bli.

Senare i kväll får jag äntligen svinga ryska kulor. Ser så fram emot det! Kanske lägga in en ny övning, eller vad säger du Kicki?

Kettlebell Pushup

Inga kommentarer: