söndag 3 mars 2013

Vasaloppet på ett annorlunda sätt

Klockan stod på 06:40 i morse. En snabb puss på Mannen som fyller år, rejäl frukost och sedan iväg till gymmet. Med en rejäl väska fylld med nödvändigheter för att klara ett Vasalopp. Fast på cykel då.
En hel del morgonpigga (?) cyklister hade samlats för att cykla och följa Vasaloppet på storbild. Det serverades blåbärssoppa, kaffe (jippiiieeeee!), saltgurka, bananer och nötter. Det var egentligen bara de där äckliga bullarna som saknades.
Jag tog det lugnt, lät inte pulsen gå upp nämnvärt, några trippar kanske till A2 men annars tog jag vet lugnt. Det kändes bra. Nu hoppas jag bara att jag inte får en dipp tillbaka utan har hjälpt snuvan ut ur kroppen. Inga detaljer men jag kan nämna att det gick åt mycket papper.....

Efter passet passade jag på att kika in till mina älsklingar också. Åh vad jag saknar dem! Men i eftermiddag ska jag träffa dem igen. Dags för Crossfit, kanske inte så hårt/mycket för mig men för de andra..... Sätter just ihop ett riktigt tufft program för dagen. He, he, he....

1 kommentar:

LinaTriathlet sa...

Härligt att du också vasaspinnat :) bra jobb!

Jag kan tänka mig att det skulle kunna gå och efterbeställa tröjorna till IM! :)