fredag 15 mars 2013

Äntligen!

Min coach har varit hård. Han har systematiskt vägrat att ge mig ett nytt träningsprogram för mars, tänk att han genomskådat mig så himla fort. För vad hade hänt om han hade skickat ett redan förra söndagen när jag trippade igång med träningen? Jo, då skulle jag omedelbart ha slutat med trippandet och kört stenhårt. No mercy. Men nu har han släppt ett par dagar i taget och noga följt upp efter genomfört pass. Och i går tyckte han att jag var mogen för att få ett träningsprogram igen. Hurra! Det går åt rätt håll!

I går simmade jag för första gången på FEM veckor. Helt galet. Men jag lyckades komma ihåg (nästan) hur man gör. Hade bestämt att ta det väldigt lugnt hela passet och inte låta pulsen gå upp. Fokuserade på rotationer och att lära mig andas åt vänster. Och ta mig tusan om det inte gick. I alla fall när jag hade dolme och slapp tänka på benen. Så  nu är jag stolt och mallig över att jag kan köra tre-takt.

Avslutade passet lite tidigare och mådde illa. Satt mig i bastun en stund och illamåendet fortsatte. Drack en massa vatten och blev efter 20 minuter i bastun människa igen.

I dag är det fredag och då är det givetvis fredagsmys. Nio tappra deltagare i dag, så kul! Vi körde en stege på 21 - 15 - 9 med Goblet Squat, svingar, hand release push ups och omvända burpees. De omvända burpeesarna fick mina lår att skrika och be om nåd.

Efter det, en bara med tre övningar, en minut på varje övning, tre varv totalt med vila mellan varven. Uthållighet och ben var temat och då körde vi ruscher med burpees, hopprep och thrusters. Avslutade med några sköna magövningar. Superfredag!

Sneglar på träningsprogrammet och ser att Andreas lagt in löpning och styrka i dag. Vilken tur att jag redan kört styrkan då och "bara" ska springa. Och ett lätt pass är det dessutom. Perfekt!

1 kommentar:

Carina sa...

Omvända burpees????
Armhävning i luften och nej.. där tog min hjärna slut...