måndag 18 februari 2013

Monday morning

Måndag morgon. Sonen tittar förundrat på mig när jag piffar (har glömt hur man pillar på mascara och allt bara klumpar sig) och klär på mig annat än mjukiskläder. "Mäh, ska du till jobbet i dag?" Jaaaaa, äntligen! Fast han tycker jag borde stanna hemma en dag till. För säkerhets skull. Men jag tror den lilla sötbollen har tyckt att det är ganska skönt att ha en mamma som ligger i soffan när han kommer hem från skolan. Fast den där mamman har å andra sidan mest rutit ut order. Men ändå.

Men i dag jobbar jag på jobbet, inte hemma. Ett första steg mot en friskare Marre! Och i går fick jag sätta på mig träningskläder för första gången på en vecka. Fast det var lite fusk för jag fick inte träna, bara coacha mina kära CrossFit-deltgare. Men ändå!

På söndag är det dags för Öppet Spår. Jag tänker så här - om jag är helt frisk på fredag, då startar jag. Om inte, hoppar jag över Öppet Spår. Det är inte min viktigaste tävling i år, dock är det något surt då jag a) investerat en hel del tid i skidor och b) då mister min andra Klassiker. Men vad tusan, det kommer fler Klassiker och skidtiden har säkert gett mig annat tillbaka (som t ex att jag kommit på en massa nya svordomar och ramsor). Vädret ser just nu helt underbart ut, minus tre grader och sol på söndag. Håll en tumme för mig nu!

Inga kommentarer: