måndag 11 februari 2013

Min helg

Söndag kväll, dags att summera helgen som gått alldeles för fort.

Missade som sagt fredagsmyset, hade lite svårt att hitta helgkänslan. Jobbade i Storstaden, hann med en fika med dottern och sen iväg på 50-årskalas. Trevligt men jag valde att dricka Loka hela kvällen och var faktiskt i sängen redan vid tio. Oooops.
Vid sju rassalade vallateamet ner i källaren för att göra mina skidor snabba, jag gick ner lite senare för att fixa frukost åt vallateamet och sonen som skulle spela match. Lång och skön frukost, iväg till Högbo för att åka skidor. Lugnt och skönt när jag kom fram vid nio-snåret. Jag fick helt nypreparerade spår, inte en endaste människa i sikte och snöovädret som skulle dra in syntes inte till någonstans. Valde 15-km slingan som innebär sjukt mycket stakåkning, precis vad jag behöver. Det gick så lätt, så lätt. Perfekta skidor och perfekta spår. Klockade in den första milen på 51 minuter utan större ansträngning. Körde vilse på slutet och kom av 15-km spåret.

In på varv två, lite mer folk men inte så det störde. Det började snöa en del och jag frös. Fick ett sms från dottern "vi måste prata" och det blev ett något jobbigare varv när jag tänkte på olika katastrofer som nu måste hanteras (gravid, hoppa av skolan, osams med pojkvännen eller något helt annat). Mil två ändå på ungefär samma tid.
Tog några omvägar för att få till några fler kilometer innan jag startade varv tre. Nu var det mycket folk i spåren och spåren var långt ifrån perfekta. Men jag kände att jag ändå hade tryck kvar, kunde köra om flera i spåren och hålla tempo.
Totalt fyra mil skidåkning vilket jag är riktigt nöjd med. Avslutade i Högbos bastu med en chokladbit och en kopp kaffe innan jag åkte hem för att gå på Idrottsgala.

Söndag morgon var något segare (konstigt) men kom upp i tid för att åka lite skidor med sonen som har ett Vasalopp att genomföra på måndag morgon. Skönt att komma ut men lördagens skidåkning satt kvar, framför allt i ljumskarna. Gjorde både lunch och middag klar innan jag drog iväg till gymmet för att genomföra coachens pass (fast bara halva, hoppade över löpningen), 50 minuter spinning.

Spinningen var upplagd på en serie som skulle utföras tre gånger. Varje serie innhöll tre intervaller - 3 minuter, 2 minuter och 1 minut med 2 minuters vila mellan intervallerna. Körde 3-minutrarern sittande (tungt), 2 minuter stående och 1 minut spurt. Bra med variation!
Och så mina pass Functional Moves (som jag inte kört på hur länge som helst) samt CrossFit. Efter det landade jag i soffan och blev sondmatad av familjen resten av kvällen. Med tacopaj och annat gott....

Inga kommentarer: