torsdag 7 februari 2013

Jag är ett blåbär

Min coach Andreas är sjukt målinriktad. Jag har aldrig träffat en människa som han. Jag är extremt imponerad av hur han avväger varje sekund av sin träning, sammansättning av sin träning för varje dag, all material han använder till träning och tävling, varje tanke han tänker innan och under tävling. Och så blir jag lite rädd. För tänk om han visste att jag lite lätt trallande till min favvislåt "Little Talks" körde första delen av dagens brickpass och inte hade en tanke på något annat än att jag sjöng väldigt falskt.

Så här skriver han på sin blogg:

Det är bara blåbär som lämnar saker åt slumpen. Fortfarande finns det dock blåbär som lyckas i triathlon. Över tid kommer noggrannheten ta över. När noggrannheten tar över kommandot kommer slumpen aldrig mer välja ett blåbär som segrare. När noggrannheten väljer sin segrare ser jag till att inte fortfarande vara ett blåbär.


Inga kommentarer: