söndag 6 januari 2013

Triathlon-coach

Sitter fortfarande i soffan och kan inget annat (jo, har faktiskt tagit tag i två riktigt dryga hemmaprojekt och satt Mannen på ett tredje). Surfar, kollar på vinterstudion, gråter till OS-krönikan ännu en gång. Och så skriver jag berättelsen om Marre också. Det är nämligen så att jag innan jul äntligen bestämde mig för vilken coach som ska få det ärofyllda uppdraget att guida mig till min Ironman. Så många som slagits om jobbet men bara en kan få det. Oändlig potential, vilken kvinna, henne vill jag ha. Ja, utropen har varit många.

Men innan jag berättar för er kära läsare vem det blev, ska jag ha ett första möte i morgon för att stämma av att alls känns OK, att vi är på samma linje, har liknande värderingar (om framför allt funktionell träning/styrka) men sen så. Tills dess skriver jag ner mina styrkor, svagheter, mål, skador, träningsmönster, vad jag går igång på mm, mm. Svårt men kul. Men DU, du som kan träna, du tränar väl?

Inga kommentarer: