onsdag 16 januari 2013

Stockholmare i snökaos och simtest

Ny vecka, nya möjligheter. Började möjlighetens vecka med att ta vilodag. Pysslade med sånt man ska göra om man är tvåbarnsmor och hustru. Låg i soffan och tittade på Sportgala. Gjorde faktiskt mat och plockade/städade/fixade det sista på övervåningen som sett ut som en krigszon efter vår (hrrm Mannens) snabbrust.

Tisdag morgon, tidigt iväg till Storstaden. Ju närmare Storstaden, desto mer snöstorm och fler bilar som åker i diket. Vad är det med Stockholmare och snö egentligen? Alla som ska köra bil under vintertid i Stockholm borde skickas till Norrland i en helg och övningsköra. Tog en hel evighet att ta sig hem också. Fem kilometer på en halvtimme och antalet bilar i diket blev totalt 9 under den sträckan. Själv körde jag lugnt, kontrollerat och hann samtidigt uppdatera status på Facebook och skicka iväg något listigt ord på Wordfeud. :)
Hem, mat, packa väskan för det var dags för simtest enligt coachen. Hualigen. Närmast jag kommit min baddräkt var när jag provade den på Stadium med byxorna på. Ganska lugnt och skönt i badhuset, värmde upp med några längder bröstsim. Svårt att komma ihåg hur jag ska andas och sånt där småviktigt.

Sen var det dags. 400 meter frisim. Frisim som jag inte simmat sedan 13:e december. Men ganska lätt kom jag in i tempot. Fast första längderna blev jag stressad över att jag skulle ta tiden och hetsade fram. Beslöt mig för att strunta i tiden och bara köra med vila mellan varje längd. Då gick det bättre. Men det här med att räkna längder är verkligen inte min grej. Och Mannen var ännu sämre så vi blev mest osams hela tiden och tjafsade om vilken längd vi var på. Ungefär 15 minuter tror jag det tog inklusive pauser och räknetjafs. Bra. Nu kan det bara bli bättre.

Simmade lite till med paddlar och dolme, teknikövningar och annat. Skön känsla.

Hungrig igen så jag kalasade på med mitt favoritmellanmål keso, äpple och kanel. Bytte om och drog till gymmet.

Där var jag med 35 minuter på spinning innan mitt kettlebellspass. Det sistnämnda passet var det tuffaste ever. På riktigt. Helt slut exakt överallt.

I dag har jag en begynnande träningsvärk mest överallt. Mest i axlarna och ryggen. Skön känsla. Laddar för ett löppass på lunchen enligt schemat. Eftersom det är snöstorm ute får det bli löpband i värmen.

Inga kommentarer: