torsdag 10 januari 2013

Äntligen träning

Efter en lugn start med mest coachning av ett kettlebellsgäng i tisdags, bestämde jag mig för att göra en comeback på onsdagen. Först var planen lätt lunchjogg men vågade inte, fegade ur. I stället hängde jag med dessa tre tjejer och var med när de körde release av Functional Moves 14. Jag tog det lugnt och försiktigt och kände in rörelserna, spände extra i bålen, gjorde sakta, sakta. Så skönt!
Och i dag fick jag belöningen i form av en begynnande träningsvärk både i rumpa och lår. Tyvärr också i piriformis men det vet jag ju vad jag ska göra åt.

I dag däremot blir det jogg på löpband på lunchen, totalt 30 minuter med två block á 4 minuter i 4-fart. Helt enligt coachens anvisningar. Och så laddar jag för ett Crossfit-pass på gymmet i kväll. Planen är:

Teknik: Goblet Squats varvat med Farmers Walk
WOD - amrap 12 minuter: 5 Burpee sit-up, 10 mountain climber, 15 goblet squat
Tabata: mage varvat med puls

Härliga torsdag!

1 kommentar:

Jessica sa...

Härligt! Jag är avis...nu är det jag som inte kan träna för att jag är förkyld :(