tisdag 4 december 2012

Typiskt bra dag i dag!

Vaknade tidigt i morse, vi hade ju en färsk 11-åring i huset som troligen bara blundat med ena ögat hela natten och väntat på sin skönsjungande familj (och en mamma som knappt sovit en blund då hon druckit för mycket dessertvin på middagsbjudningen hon haft, EN MÅNDAG!). Se de förödande spåren nedan.
Denna 11-åring försökte se glad ut trots att han precis inser att alla paket var mjuka och inte ens kuvertet innhöll något roligt, bara ett sk*tet kort. Han börjar tappa hoppet.
Men då avslöjar elaka familjen att det finns hopp för det finns ett ytterligare paket i hallen. Hö, hö. Han skuttar ur sängen så snabbt så katten ramlar ur.
Och sliter upp det stora paketet. Och visst, nu börjar den här födelsedagen att arta sig.
Direkt efter firandet drog jag och dottern till storstaden för nu var det dags att bekänna färg - teoriprovet för moppekörkort. Nervöst både för mor och dotter. Men det gick vägen! Grattis Dottern!

Nu en massa jobb innan firandet i kväll fortsätter mellan innebandyträningar och innebandymatcher. Och så ska jag komma iväg och simma en sväng också, missade ju den sedvanliga simningen i lördags och så har simfröken ställt in torsdagens klass också så här blir det att jobba av för att få ihop simpassen i veckan.

I morgon bitti hoppas jag på morgonträning om jag har några morgonpigga kompisar. För övrigt har jag kommit på att jag måste fixa tusen saker i veckan och jag har lite för lite tid för att få ihop det. Men det brukar ordna sig på något sätt. Och har jag sagt att bilen är trasig igen? Och så var det -23 grader i morse. Japp. Härliga vinter!

Inga kommentarer: